Számszerűsített Térbeli Modell Rendszer fejlesztése a különböző közlekedési beruházások hatásainak optimalizálása érdekében

Szerzők

Kulcsszavak:

Számszerűsített Térbeli Modell Rendszer, modal-shift, közlekedés

Absztrakt

A kutatás célja a közlekedési munkamegosztás térbeli vizsgálata,  annak pozitív befolyásolása és várható hatásainak becslése különböző ösztönzők alkalmazása mellett. A munkamegosztás regionális / körzetek közötti hatékonyabb eloszlása mellett a további cél a modal-shift hasonló alapokon történő térbeli vizsgálata és a különböző multimodalitást ösztönző beavatkozások, valamint az innovatív és kooperatív rendszerek alkalmazásának és hatásainak modellezése. Az intermodalitás EU szinten már régóta fokozott és kitüntetett figyelmet kap, továbbá a technológiai fejlődés eredményeképpen a különböző módszertanok is újra értelmezhetőek, azok könnyebben, hatékonyabban és fokozott hasznossággal alkalmazhatóak. Az EU-s közlekedéspolitikai és klímacélok megvalósulása is jelentős mértékben függ az intermodalitás, és az egyes beruházások optimális alkalmazásától, melyhez a térbeli modell rendszer EU-szintű kiterjesztése további hozzáadott értékkel szolgálhat.

Hivatkozások

Anas, Alex (1992): On the birth and growth of cities: Laissez-faire and planning compared, Regional Science and Urban Economics, 22:2, 243–258.

https://doi.org/10.1016/0166-0462(92)90014-R

de Palma, André et al. (2011): A Handbook of Transport Economics, Edward Edgar Publishing, 928 o.

Fujita, Masahisa – Hamaguchi, Nobuaki (2001): Intermediate Goods and the Spatial Structure of an Economy Regional Science and Urban Economics, 31:1, 79–109.

https://doi.org/10.1016/S0166-0462(00)00066-1

Fujita, Masahisa – Krugman, Paul (1995): When is the economy monocentric?: von Thünen and Chamberlin unified, Regional Science and Urban Economics, 25:4, 505–528.

https://doi.org/10.1016/0166-0462(95)02098-F

Saito, Tetsuya (2012): How Do We Get Cobb-Douglas and Leontief Functions from CES Function: A Lecture Note on Discrete and Continuum Differentiated Object Models, Journal of Industrial Organization Education, 6:1, 1–13.

https://doi.org/10.1515/1935-5041.1037

Samuelson, Paul A. (1997): Growth Theory Tries Once Again, Japan and the World Economy, 9(2), 283–286.

https://doi.org/10.1016/S0922-1425(97)00008-X

Tavasszy, Lóránt A. –Thissen, M. J. P. M. – Oosterhaven, J. (2011): Challenges in the Application of Spatial Computable General Equilibrium Models for Transport Appraisal, Research in Transportation Economics, 31:1, 12–18. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2010.11.003

Török Ádám – Török Árpád – Heinitz, Florian (2014): Usage of Production Functions in the Comparative Analysis of Transport Related Fuel Consumption, Transport and Telecommunication Journal, 15:4, 292–298.

https://doi.org/10.2478/ttj-2014-0025

Török Árpád – Török Ádám (2014): Macroeconomic Analysis of Road Vehicles Related Environmental Pollution in Hungary, Central European Journal of Engineering, 4:2, 186–191.

https://doi.org/10.2478/s13531-013-0147-0

##submission.downloads##

Megjelent

2024-11-29

Folyóirat szám

Rovat

Tudományos közlemények