Digitális sebesség- és sebességhatár-kijelző készülékek hatásának vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.55348/KM.21Kulcsszavak:
közlekedésbiztonság, sebességmenedzsment, digitális kijelzők, jármű által aktivált jelzésképekAbsztrakt
A sebesség nem megfelelő megválasztása hazánkban és Európa szerte a vezető közúti baleseti okok között szerepel. A sebesség és a baleseti kockázat között bizonyított összefüggés áll fent. Kutatásunk célja a forgalom sebességének csökkentése céljából alkalmazott, járművek által aktivált digitális sebesség/sebességhatár-kijelző készülékek hatásának vizsgálata volt. Az elvégzett járműkövető sebességmérések a járművek által aktivált kijelzők pozitív hatásait támasztják alá.
Hivatkozások
Eged István Renátó (2021): A spanyolok meglépték: 30 km/h lett a sebességhatár, https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-spanyolok-megleptek-30-km-h-lett-a-sebesseghatar/ (2021. november 11.)
Gehlert, Tina – Schulze, Cristoph – Schlag, B. (2012): Evaluation of different types of dynamic speed display signs, Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 15(6), 667–675. https://doi.org/10.1016/j.trf.2012.07.004
Jomaa, Diala – Yella, Siril – Dougherty, Mark (2017): A Comparative Study between Vehicle Activated Signs and Speed Indicator Devices’, Transportation Research Procedia, 22, 115 123. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.03.017
Kolozsi Ádám (2021): 30-as sebességkorlátozást a városba? Párizs megpróbálja, https://telex.hu/kulfold/2021/07/08/30-as-sebessegkorlatozast-a-varosba-parizs-megprobalja (2021. november 11.)
Malin, Fanny – Luoma, Juha (2020): Effects of speed display signs on driving speed at pedestrian crossings on collector streets, Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 74, 433–438. https://doi.org/10.1016/j.trf.2020.09.004
Marie, Agathe (2020): 30 is the new 50: the Dutch reduce the default speed limit nation-wide, https://ecf.com/news-and-events/news/30-new-50-dutch-reduce-default-speed-limit-nation-wide (2021. november 11.)
Sandberg, Wayne et al. (2006): Long-Term Effectiveness of Dynamic Speed Monitoring Displays (DISMAYED) for Speed Management at Speed Limit Transitions, https://www.semanticscholar.org/paper/Long-Term-Effectiveness-of-Dynamic-Speed-Monitoring-Sandberg-Schoenecker/2d7a0d4cbe207110fdcab75f6f705c0fafc973b6 (2021. november 11.)
Swanepoel, Charl (2015): Using vehicle activated signs as an integrated measure to improve road safety in South Africa, Nelson Mandela Metropolitan University, Gqeberha, 160 o.
Szele András – Albert Gábor (2005): A sebességkijelzők hatása a járművezetők sebességválasztására Leányfalun, Városi Közlekedés, XLV, 292–295.
Ullman, Gerald L. – Rose, Elisabeth R. (2005): Evaluation of Dynamic Speed Display Signs, Transportation Research Record, 1918(1), 92-97. https://doi.org/10.1177/0361198105191800112
Walter, Louise – Broughton, Jeremy (2011): Effectiveness of speed indicator devices: An observational study in South London, Accident Analysis & Prevention, 43(4), 1355–1358. https://doi.org/10.1016/j.aap.2011.02.008
##submission.downloads##
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2023 Dr. Pauer Gábor, Krizsik Nóra, Szigeti Szilárd
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.