Folyékony hajtóanyagok fejlesztési tendenciái

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.55348/KM.14

Kulcsszavak:

folyékony hajtóanyagok, mobilitás, fejlett hajtóanyagok

Absztrakt

A 21. század egyik kihívása a mobilitás felé az energiaellátás biztosítása. A középpontba kerülő környezetterhelés, a vírus miatti logisztikai nehézségek és az Európában zajló háború új kihívás, már-már sokk elé állították a mobilitás energiaellátását. Cikkünkben alágazatonként áttekintjük, hogy a terjedő elektromobilitás mellett miért van szükség a folyékony hajtóanyagokra. Bemutatjuk az alternatív hajtóanyag fejlesztéseket első-, másodgenerációs és fejlett hajtóanyagok területén.

Hivatkozások

Adu-Gyamfi, Bright Appiah – Good, Clara (2022). „Electric Aviation: A review of concepts and enabling technologies.” Transportation Engineering: 100134. https://doi.org/10.1016/j.treng.2022.100134

Agrawal, Rakesh et al. (2007): Sustainable fuel for the transportation sector, Proceedings of the National Academy of Sciences, 104:12, 4828–4833. https://doi.org/10.1073/pnas.0609921104

Alahmer, Ali et al. (2022): Modeling and Optimization of a Compression Ignition Engine Fueled with Biodiesel Blends for Performance Improvement. Mathematics, 10(3), 420.8.

Doliente, Stephen S. et al. (10 July 2020): A bioetanol magyarországi bevezetésének műszaki, gazdasági és környezetvédelmi feltételei. Magyar Tudomány, 50, 278-286. https://doi.org/10.3389/fenrg.2020.00110

Emőd István et al. (2005): A bioetanol magyarorszagi bevezetesenek műszaki, gazdasagi es kornyezetvedelmi feltetelei. Magyar Tudomány, 50, 278-286.

Horváth Péter – Nyerges Ádám (2022): “Design Aspects for in-Vehicle IPM Motors for Sustainable Mobility”. Cognitive Sustainability 1, no. 1 (March 18, 2022). https://doi.org/10.55343/cogsust.5

Jeyakumar, Nagarajan et al. (2022): Experimental evaluation over the effects of natural antioxidants on oxidation stability of binary biodiesel blend. International Journal of Energy Research.

Károly Szabolcs: Indul a hivatalos villamos üzem a Csorna-Porpác vonalon! http://iho.hu/hir/indul-a-hivatalos-villamos-uzem-a-csorna-porpac-vonalon-150610 (2015.6.11.)

Longwic, Rafał et al. (2020): Self-ignition of rapeseed and n-hexane mixtures in diesel engine. Przemysl Chemiczny, 99(2), 206-210.

Lulić, Zoran – Mavrin, Ivan – Mahalec, Ivan (1998): Aspects of Using Biological Regenerative Fuels in Internal Combustion Engines. Promet-Traffic&Transportation, 10(1-2), 75-80.

Matijošius, Jonas et al. (2022): “Investigation of the Concentration of Particles Generated by Public Transport Gas (CNG) Buses”. Cognitive Sustainability 1, no. 1 (March 30, 2022). https://cogsust.com/index.php/real/article/view/10.

Rohács József – Rohács Dániel (2020): „Energy coefficients for comparison of aircraft supported by different propulsion systems.” Energy 191 : 116391. https://doi.org/10.1016/j.energy.2019.116391

Tutak, Wojciech et al. (2015): Alcohol–diesel fuel combustion in the compression ignition engine. Fuel, 154, 196-206.

Virt Márton – Ulrich Arnold (2022): “Effects of Oxymethylene Ether in a Commercial Diesel Engine”. Cognitive Sustainability 1, no. 3 (August 17, 2022). https://doi.org/10.55343/cogsust.20

Zalacko Roland – Zöldy Máté - Simongáti Győző (2020): „Comparative study of two simple marine engine BSFC estimation methods.” Brodogradnja: Teorija i praksa brodogradnje i pomorske tehnike 71.3: 13-25. https://doi.org/10.21278/brod71302

Zobory Istvan (2014): Hungarian Contributions to the Railway Market, INNORAIL MAGAZIN Special edition for Innitrans 2014 pp. 6-7. , 2 p.

Zöldy Máté – Emőd István – Oláh Zsolt (2007): „Lubrication and viscosity of the bioethanol-biodiesel-diesel blends.” Proceedings of EAEC 2007 Budapest

Zöldy Máté – Kondor István Péter (2021): „Simulation and injector bench test validation of different nozzle hole effect on pyrolysis oil-diesel oil mixtures.” Energies 14.9 (2021): 2396. https://doi.org/10.3390/en14092396

##submission.downloads##

Megjelent

2022-10-24

Folyóirat szám

Rovat

Műhelytanulmányok