Észtország közlekedéspolitikája – szemelvények és tanulságok az OECD-ITF bevonásával kialakított közlekedési és mobilitási mestertervből
DOI:
https://doi.org/10.55348/KM.11Kulcsszavak:
közlekedéspolitika, ingyenes tömegközlekedés, intézményrendszer, OECD-ITF, ÉsztországAbsztrakt
Az észt szakminisztérium 2020 végén fogadta el a tizenöt évre szóló közlekedési és mobilitási mestertervét. Jelen cikk a mesterterv (master plan) OECD ITF bevonásával, széles körű nemzetközi együttműködésben kidolgozott megalapozó tanulmányát dolgozza fel, bemutatva a felvetett intézményi, szabályozási és stratégiaalkotási modelleket és javaslatokat. A hazánkkal sok tekintetben hasonló helyzetű Észtország kihívásai és az arra adott válaszok releváns tanulságokkal szolgálhatnak a magyar közlekedéspolitika alakítása kapcsán is.
Hivatkozások
Ács Balázs – Kövesdi István (2021): Lehet-e ingyenes a tömegközlekedés?, Közlekedés és Mobilitás, 1:1, 1–8. https://doi.org/10.55348/KM.6
Cats, Oded – Susilo, Yusak O. – Reimal, Triin (2017): The prospects of fare-free public transport: evidence from Tallinn, Transportation, 44, 1083–1104. https://doi.org/10.1007/s11116-016-9695-5
Cats, Oded – Susilo, Yusak O. – Reimal, Triin (2018): Erratum to: The prospects of fare-free public transport: evidence from Tallinn, Transportation, 45, 1601–1602. https://doi.org/10.1007/s11116-017-9785-z
ITF (2020): The Future of Passenger Mobility and Goods Transport in Estonia: Input Study for the Estonian Transport and Mobility Master Plan, International Transport Forum Policy Papers, No. 78, OECD Publishing, Párizs. 191 o.
##submission.downloads##
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2022 Oszter Vilmos

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.